Zašto učimo?

Dobro došli na blog Zašto učimo? Ako se suočavate sa bilo kakvim problemom u procesu učenja, ako primećujete određene prepreke u učenju kod vašeg deteta, ako imate neke nedoumice ili pitanja o tome kako da unapredite ili pospešite učenje u bilo kom vidu  – na istom smo poslu. Na ovom blogu ćemo ponuditi niz različitih predloga, praktičnih saveta i mogućih rešenja za razne probleme i prepreke u učenju. Namerno smo formulisali rečenice u prvom licu množine jer će delotvornost ponuđenih predloga i rešenja zavisiti od vašeg aktivnog pristupa u situaciji koja vam je važna.

     Nema univerzalnog recepta za jednoobrazno rešenje problema u učenju, kao što nema ni čudotvornih „instant“ rešenja. Iako postoje neki tipični stilovi i tehnike učenja koje važe za sve, svako od nas se razlikuje, svako ima sebi svojstven ritam misaonih operacija, emocionalne dinamike i organizacije opažanja i svako od nas ima sebi svojstvene pobude i motivaciju za učenje. Pored toga, učenje je proces – a procesualnost učenja je jedno od njegovih ključnih svojstava. Proces podrazumeva niz momenata ili faza procesa kroz koje je neophodno proći, kako bi učenje bilo uspešno, kako bi dalo željeni rezultat i kako bi primereno uticalo na razvoj ličnosti, što je i njegov krajnji cilj. Ne doprinosi svaki vid učenja razvoju ličnosti i, kao što su mnogi od vas zapazili, često nam nije jasno zašto nešto moramo da učimo kad nema nikakve veze s našim interesovanjima i sklonostima. Često nam se čini da učimo ono što nam nije potrebno, učimo to mehanički, „nabubamo“ – i to što je naučeno mehanički, prostom reprodukcijom gradiva - zaista i ne doprinosi razvoju ličnosti. Mehaničko učenje, učenje na silu, zaista izaziva otpor, stvara pritisak i a tako naučeni „sadržaji“ brzo budu zaboravljeni.

     Na samom početku, svako bi mogao sebi da postavi pitanje „Zašto učim?“ i da sebi predstavi i razjasni šta je učenje. Bilo da je reč o đacima u srednjoj školi ili o studentima i studentkinjama na fakultetima, o polaznicima raznih profesionalnih obuka ili umetničkih radionica – uvek je važno imati ono što leži u temelju svakog pojedinačnog predmeta ili aktivnosti učenja. A to je  odgovor na pitanje zašto nam je učenje važno, zašto uopšte učimo, kako konceptualizujemo učenje, kako ga sebi objašnjavamo, u kojoj meri smo svesni svog razvoja i uticaja učenja na razvoj.

     Iz tog razloga, blog započinjemo tekstom o smislu učenja i o tome zašto, uopšte, učimo. Kada sebi pojasnimo smisao i funkciju učenja u našim životima, lakše ćemo pristupiti istraživanju delotvornih rešenja, prepoznavanju adekvatne kombinacije stilova učenja i pronalaženju i primeni primerenih tehnika i strategija učenja, čemu će ovaj blog biti posvećen. Prvi tekst predstavlja jedan opšti uvod u tematiku učenja i, zapravo, jedan poziv da svako od nas promisli za sebe šta su učenje i lični razvoj.

Comments

Popular posts from this blog

PROBLEMSKO UČENJE - PAR CRTICA I NEDOUMICA

TEMPO UČENJA, VAŽNOST USPORAVANJA, RITMIKA VASPITNO-OBRAZOVNOG PROCESA